Seguidors

20150113

[935] Il Sentiero degli Dei, Costa Amalfitana (i)

2014-15. Il Sentiero degli Dei, Costa Amalfitana.
Un meravellós sender que transcorre per dalt de la serra aquesta costa, declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, amb les esplèndides vistes als penya-segats, als poblets arrecerats a les roques i a la Mar Mediterrània. Som a l'hivern, i no hi ha ni la llum blanca ni els vius colors que acompanyen la calor en aquestes latituds, però amb el que hem vist i trepitjat ja ens hem fem la idea. Perfectament marcat i ben mantingut. Per amarar-se d'aquesta ubèrrima bellesa només cal deixar-se endur per la vista i tots els altres sentits.
Transport públic: tren de la circumvesuviana fins a Sorrento i autobús (plantats!) fins a Praiano. I la carretereta que retomba i giragonsa entre mar i muntanya, entre forts penya-segats i vistes infinites. Els pagesos aprofiten encara tots els racons, per molt pendents que siguin, i en el cas dels aulivers, deixen les borrasses plegades d'un any per d'altre.
Positano és la destinació de la nostra caminada. Ara la passem amb autobús, amb el sol del matinet hivernal que comença a destacar-ne els colors de parets i terrats, penjada entre la serra verda i l'aigua blava.

2014-15. Il Sentiero degli Dei, Costa Amalfitana.
Baixem a Praiano, un capuccino per fer colazione, unes pizzetes per emportar i amunt, que cal començar els poc més de 10 km del recorregut amb més de 1600 escales! Per escalfar aquest inusualment fred matí d'hivern mediterrani.
Pugem primer pels costeruts carrers del poble, i anem agafant alçada per a les inigualables vistes de la costa i del mar. Encara somriem.
Però aviat començarem a esbufegar. Que això de les 1600 escales és davvero!
2014-15. Il Sentiero degli Dei, Costa Amalfitana.
El terreny és aprofitat per inversemblants espones verticals per a les feixes de vinya o aulivers. Les vinyes les tenen aixecades amb una mena de pèrgoles de fusta, del tot espectaculars.
Malgrat el solet, el gili hivernal és potentet. Sort de la llana de les ovelles del Pirineu d'aquesta barretina!
Convent de San Domenico. Ja hem fet 2/3 de l'escalinata per sobre de Praiano per agafar l'alçada del sender. Les vistes ja són majestuoses.
2014-15. Il Sentiero degli Dei, Costa Amalfitana.
Però cal continuar, amunt!
Vinga, que gairebé som dalt!

La vista acondueix els sentits i hom comprèn per què se l'anomena el sender dels Déus.
2014-15. Il Sentiero degli Dei, Costa Amalfitana.
Arribats als 600 m. d'alçada, el sender ara va planejant entre cel i terra, entre bancals de vinyes verdes vora el mar, i roques i espadats... i vent. Agafeu-vos ben fort!
Un plaer sensorial i emocional.
Una paradeta per refer forces: un traguet de limoncello ajuda a retornar la caloreta al cos...
2014-15. Il Sentiero degli Dei, Costa Amalfitana.
Mar i cel confosos a l'horitzó.
El caminet el trobem molt ben marcat i del tot accessible. No cal preocupar-se dels peus, sinó dels ulls: no els podem deturar.
Al fons divisem Positano, l'acabament de la caminada a la tarda.
2014-15. Il Sentiero degli Dei, Costa Amalfitana.
Cap al migdia la llum és un pèl més intensa, però no deixa de ser llum hivernal.
Ens creuem amb un altre grupet que fa el camí en sentit contrari. Els demanem que ens retratin entre cel, terra i estel de llibertat.
Hora de dinar amb bellíssimes vistes panoràmiques. No hi ha restaurant que ho pugui igualar.